Volendam, Amsterdam, Hongkong, Sidney - Reisverslag uit Sydney, Australië van René Tol - WaarBenJij.nu Volendam, Amsterdam, Hongkong, Sidney - Reisverslag uit Sydney, Australië van René Tol - WaarBenJij.nu

Volendam, Amsterdam, Hongkong, Sidney

Door: René

Blijf op de hoogte en volg René

12 Januari 2009 | Australië, Sydney

Hehe, de eerste 5 dagen in Sidney met de groep zitten er op dus eindelijk ff tijd om wat te vertellen over de vlucht en dus de eerste paar dagen hier.

Goed, na een maandje of 3 voorpret was het dinsdag de 6e eindelijk zover. Zondag nog lekker met de hele fams uit eten geweest bij As Hang; erg leuk, lekker en gezellig. Voorlopig wel iets om aan terug te denken. Ik was helemaal niet zenuwachtig en ben ik ook nooit geweest, alleen op weg in de auto naar Schiphol heb ik me een kwartier lang het slechts gevoelt van me hele leven: pijn in me maag, misselijk, duizelig en me benen waren helemaal leeg. Heel apart! Maar gelukkig was het snel over. Na een bakse koffie was het moment daar: HET AFSCHEID. Heb 3 maanden iedereen vriendelijk lopen verzoeken niet te janken en dat ging aardig goed. Een paar waterige ogen maar het viel me alles mee. En toen liep ik daar alleen naar de gate..... Hmmmmm, apart gevoel was dat. Ik had al wel een paar mensen ff gezien bij het welkomswoord en daar stonden 2 gozers die ook mee gingen, meteen aan de praat natuurlijk, iedereen enthousiast, helemaal leuk. De 10 uur durende vlucht naar Hongkong, met 7 uur tijdsverschil, was pittig. Niet geslapen dus een hoop films (w.o. Dodgeball) en series gekeken. Wist ik veel dat ook mijn stoel bij de nooduitgang (beenruimte niet normaal trouwens) naar achteren kon haha. Ik zag het bij m'n buurman die hem aan het einde van de vlucht inklapte. Dat was dus me eerste wijze les gedurende m'n tripje. Bij aankomst in Hongkong werd er pas echt duidelijk wie er allemaal met de groepsvlucht mee was. Een paar kon ik er al een beetje waarvan eentje vrij goed en de rest was allemaal nieuw. De tussenstop in Hongkong vond ik mwaaaaa, niet echt boeiend. Hij duurde 14 uur en na eindelijk een heel uurtje geslapen te hebben in een klein kamertje hebben de meesten een busrit gemaakt met de hoogtepunten. Ik heb niet eens opgeschreven (top trouwens Sandra, dat boekkie) wat we allemaal hebben gedaan dus laat ik het dan ook maar niet vertellen, toch? Ik was wel als enige van de jongens met 11 vrouwen op pad dus dat was dan wel weer leuk natuurlijk :-) Je zou denken "kwek kwek kwek" met al die dames maar ik was juist degene wiens mond gesnoerd moest worden aan het eind haha. Bijna iedereen lag te pitten dus ik was zo'n beetje de enige die iets van Hongkong weet nu. Toen gingen we eindelijk naar f*cking Sidney. De vlucht duurde 8 uur met 3 uur tijdsverschil. Door de wijze les eerder in dit verhaal had ik eindelijk eens een uurtje of 4 geslapen, het was ook een nachtvlucht dus dat scheelde ook wel. Maar hoe raar is het om te ontbijten midden in de nacht? Weer bij de nooduitgang trouwens, lucky me!

En toen...... SIDNEY BABY!@#$%^&*() Ik was pittug "moe maar voldaan". We werden opgewacht door 2 mensen van de reisorganisatie (Joop en Hedwieg, beiden Nederlanders) en zij namen ons mee naar een uitkijkpunt op het Opera House en de Harbour Bridge. Het is zo onwerkelijk dat je er dan bent, je beseft het totaal niet! Ik begon gistermiddag, na de eerste nacht goed door te hebben geslapen (lees: goed uit ben geweest), pas een beetje te beseffen dat m'n cribbetje hier niet om de hoek is. En nu komt het al meer, maar van een ervaringsdeskundige (Leonie belde een paar dagen terug) heb ik vernomen dat het pas echt na een maandje of 2 komt. We will see het wel! Na de groepsfoto bij het Opera House zijn we naar ons hostel gebracht en daar had ik me 3e "hmmmm" momentje. Iedereen kwam binnen, flikkerde zijn tas op de vloer en ging een beetje uitpakken, een grote teringzooi. Ik dacht "gozer, waar ben je nou mee bezig, dit een heel jaar?". Maar na 4 minuten en 34 seconden was ik al helemaal gewend aan het idee want ik lag op m'n bedje met me Ipod en dacht "dit is het leven, goede keuze gemaakt Rene". Na een kort tukkie en en een kort douchie hebben we een BBQ gehad op het dakterras van het hoste. Ik lieg nu, het regende en het was "maar" 20 graden (en in Nederland? hihihihi) dus we hebben gegeten op de eerste verdieping, en daar zag ik me eerste kangaroo! Ik vond het best lekker vlees haha. Daarna nog ff een kroeggie in gedoken en vast niet op tijd naar bed gaan met je jetlag onder je arm, vast niet doen! Gelukkig was ik niet de enige en het was een erg gezellige avond.

Na een freaking rare nacht (om 6 uur klaar wakker, na al dat slaap te kort van de dagen er voor) stond de regeldag op het programma, bankpas, een verzekerings en allerlei andere officiele rotzooi. Wel makkelijk trouwens dat je overal bij begeleid wordt, zo'n groepsvlucht is echt ideaal. Had er niet aan moeten denken om hier alleen aan te komen met m'n rugzakkie. Na al die formulieren (die ik haat) hebben we gepicknickd of hoe je het ook schrijft, in het park bij het centrum. Daarna gingen er een paar bij een autohandelaar kijken en een paar hun eigen weg. Ik ben toen ff alleen op pad gegaan om een beltegoed kaart te halen en ff geld te wisselen, daarna kwam ik er achter dat op 5 minuten van ons hostel een zwembad zit dus heb ff 3 kwartier lekker een zootje baantjes gedaan. Was wel ff inkomen want ik merkte echt dat me lichaam een hoop had meegemaakt. 's Avonds waren we ook "vrij" en zijn we een beetje bij het hostel gebleven. Lekker chillen met een biertje erbij, helemaal leuk.
Zaterdag werd het dan eindelijk tijd voor de nog veel leukere dingen. We hadden een tripje naar de Blue Mountains en zowaar voor het eerst een strak blauwe lucht, eindelijk! De Blue Mountains is een nationaal park net zo groot als half Belgie, de uitzichtpunten over het park waren niet normaal zo mooi. De eerste wandeling leidde ons naar een waterval, daar was ik niet zo erg van onder de indruk maar qua watervallen ben ik nogal verwend haha. Na de kebabrol zijn we naar de Tree Sisters gereden, drie rotsen naast elkaar. Daar was alles wel zo'n beetje mee gezegd. Daarna konden we kiezen tussen een lange wandeling van 45 minuten of 5 minuten. Deze wandeling konden we doen na het bewandelen van 1000 traptreden. Het zal jullie niets verbazen maar ik was de enige die de korte versie wilde doen, maar uiteindelijk was ik blij dat ik de lange versie had gedaan want het was echt erg mooi en ook nog een super rustgevend, en daarvoor zijn we hier toch? En uiteindelijk toch als eerste boven. Daarna konden we kiezen hoe we omhoog gingen, met de gondel op het steilste treintje ter wereld van 51%. Op advies van Sylvia het treintje gepakt. Was erg leuk en duurde nog geen minuut. Daarna nog ff snel naar een ander uitzichtpunt gereden en daarna naar een lange weg waar veel kangaroo's rond huppen. En na lang zoeken zagen we dan eindelijk de eerste levende kangaroo's voorbij komen. Het was wel grappig om te zien maar later in m'n reis zal ik er ongetwijfeld nog miljoenen tegen komen. Bij terugkomst iedereen snel douchen want binnen een uur vertrokken we weer met z'n allen naar een kroeg waar je gratis eten bij je biertje krijg. Standaard eten allemaal maar voor een free meal gewoon goed te doen. Daarna zijn we daar behoorlijk blijven plakken en is iedereen wel een beetje los gegaan, ik had er in ieder geval wel behoefte aan. Beneden die kroeg zat een discotheek en daar zijn we daarna heen gegaan. Dat ik de weg nog terug heb weten te vinden, vind ik dan wel weer een prestatie.En eindelijk onafgebroken lekker geslapen, lang leven het gerstennat!

En toen werd het zondag en op de dag van god dient er gerelaxed te worden, eindelijk na al dat geregel en gewandel. Via een havencruise zijn we naar een strandje gegaan en hebben we heerlijk gelegen, gezwommen en geluncht. Nog ff naar een ander uitzichtpunt geweest en de boot terug naar een ander deel van Sidney en vervolgens weer hostelwaarts. 's Avonds hebben gegeten in een tentje waar je je voor 10 dollar helemaal gek kunt eten, en nog lekker ook! Ik had de steak en me hele bord lag er vol mee met patat en konijnenvoer enzo. Voordat we hier heen gingen zat ik hardop te denken op m'n kamertje dat ik wel eens voor 12'en in m'n nest wilde liggen, het was zo hard dat een roommate van me het op de gang hoorde en hij gaf me al weinig kans. Hij kon me al vrij goed na zo'n korte tijd want die poging mislukte behoorlijk. Toen ik om 2 uur thuis was heb ik nog "ff" zitten praten met 2 meiden van de groep, flessie wijn erbij, helemaal gezellig. Was het evengoed weer half 4 haha.

Maandag was de laatste gezamelijke dag en stond er een surftripje gepland waar de meeste bij zijn gegaan, deze trip was namelijk optioneel. Ik was er dus ook bij want wilde het toch eens geprobeerd hebben. Omdat ik nogal "prikkelbaar" was door de avond er voor had ik het vrij snel gehad, na 5 minuten wilde ik al het water uit haha. Maar dat is natuurlijk wel erg kort door de bocht. Na ruim een uur heb ik de pijp aan Maarten gegeven, het is gewoon totaal niks voor mij. Gelukkig was ik niet de enige die er zo over dacht want er zat al iemand langs de kant op d'r plank en zijn wij alvast weer om gaan kleden. En laten we wel wezen, ik ben gewoon geen surferdude. Ik heb geen sixpackie en lang haar, precies het tegenovergestelde juist. Na de lunch ging de rest weer surfen en heb ik lekker een paar baantjes gedaan in de zoutwaterzwembad, brrrrrrr zout! Geef mij maar chloor hoor (rijmen jongen, niet normaal). Toen zat onze groepstrip er op! Ik weet niet of ik het al gezegd had (dit is de 3e poging mijn blog online te krijgen) maar zo'n groepsvlucht is echt geniaal. Ik had er niet aan moeten denken om hier in m'n eentje aan te komen met m'n rugzakkies zo van "en nu". 's Avond heb ik ff rustig met de enige meid van onze kamer een potje gepoold en relaxed wat gedronken, ter info: ik heb met 2-1 gewonnen, als ik had verloren had ik het natuurlijk niet verteld.

Toen zaten de dagen met de groep er op en om eerlijk te zijn was 5 dagen precies genoeg, je bent toch wel druk in de weer. En nu? Dinsdag hebben we bv met 4 gasten in Hyde Park lekker ontbeten en ben ik daarna naar de brug gaan wandelen op de "Bridge Climb" te boeken. De wandeling was nogal (onnodig) lang dus ben ik een boekkie gaan lezen in de Botanic Gardens, heerlijk lekker rustig. Alleen door de vermoeidheid vielen me ogen na een hoofdstuk al dicht en ben ik gewoon lekker een tukkie gaan doen onder een boom. Daarna naar een internet-café gegaan om m'n eerste dagen te beschrijven maar na een uur tikken zei hij dat ik niet meer was ingelogd, Windows ken je ook niet mee maar ik moet er maar aan wennen. Omdat ik nog geen langere nacht dan 5/6 uur had gehad brak het eindelijk een beetje op en ben ik rond half 11 op bed gegaan tot een uur of half 10, gewoon één lange nacht in de week en dat kan ik we wel weer tegen aan.

Nu is het dus ieder voor zich. Er zijn er maandag al een paar vertrokken naar Melbourne, vanmorgen een paar naar een 5-daagse surftrip (stelletje mafkezen) en morgen verlaat denk ik de rest van de groep het hostel, ieder z'n eigen weg maar de meeste gaan denk ik wel naar Melbourne toe, de ene rechtstreeks en de andere met een paar tussenstopts. Ik had in eerste instantie t/m vrijdag bijgeboekt omdat ik nog 3 dingen wilde doen (dagje Bondine Beach, brug beklimmen en het olympische zwembad bezwemmen) maarja, ik heb vakantie dus dat is natuurlijk veel te krap gepland dus heb ik t/m zondag bijgeboekt. Dan ga ik richting Melbourne, hoe weet ik nog niet, probably met de bus of trein. In Melbourne zit Eddy Bank nu die met zijn tennisteam van jong oranje een tennistoernooi heeft in een van de buitenwijken van Melbourne. Daar ga ik hem zeker tegenkomen en als dat toernooi is afgelopen gaat hij richting de stad waar dan het jeugdtoernooi van de Australian Open ook gaat beginnen. Het grote toernooi is dan al begonnen. Als het goed is kan hij wat voor me regelen om enkele wedstrijden te bezoeken, dat zou wel poepie ruig zijn natuurlijk! Ik blijf daar sowieso tot 1 februari maar als het me bevalt misschien nog wel langer. Ik heb geen tijd aan me gat en dat gevoel in echt onbeschrijflijk. Rond de 22st arriveerd Christel daar ook dus dan zijn er minstens 3 Volendammers in de stad. Je komt ze ook overal tegen he...

Ik lang van stof? Welnee joh! Ik heb nu zo'n beetje elke scheet omschreven die ik heb gelaten gedurende de eerste week dus ik hoop dat jullie nu een goede indruk hebben van hoe het er hier aan toe gaat en dat jullie lezen dat het écht goed met me gaat. Nog ff wat over de mensen dan hier. De Aussies zijn echt mega aardig. In andere landen word je aangekeken door de douane alsof je een of andere crimineel bent en hier was het gewoon "welcome mate". Als iemand tegen je aan loopt is het drie keer "sorry mate". Iedereen is je mate en dat bevalt me wel. De groep was ook erg leuk. Het is ook moeilijk om een niet-leuke groep te hebben met mensen die zoiets gaan ondernemen. Iedereen is loeiend enthousiast en heeft er veel zin in. Er zat een meid bij die fan is van Nick & Simon dus dat botste natuurlijk de hele tijd, maar gelukkig ging die maandag al weg, wel richting Melbourne... Over m'n brandwonden kwamen na een dag ook wel de vragen, iedereen heeft er veel respect voor dat ik dit doe en ik vind het niet erg om er over te praten. Ik wist van te voren dat ik die vraag misschien wel elke dag zou krijgen. Voor de rest is contact maken echt een peace of cacke! Waar ik in het begin nogal "huiverig" voor was. Je gaat gewoon zitten met je bordje in je hostel en binnen een minuut weet je hoe ze heeten, waar ze vandaan komen en hoe lang ze al onderweg zijn. Of een meid uit België is bv je kamer aan het schoonmaken en die heeft dan toevallig weer een oom in Volendam wonen. Mensen buiten de groep vragen eigenlijk niet meteen wat er met me loos is, dat komt meestal later in het gesprek, nogmaals, geen probleem allemaal.

Ik ga het hier dan maar bij laten. Nog een vrij belangrijke mededeling: ik heb zojuist m'n eerste wasje gedraaid haha. Makkie! Hier zitten maar 3 standen op, geen gelul met bonte en witte was en 30 of 60 graden en color of white: gewoon alles bij elkaar, middelste stand en draaien met die hap. Alleen de droger was ff minder, eerst 3 kwartier wachten tot er een vrij was en toen nog 3 kwartier wachten tot die van mij klaar was. Nouja, klaar, haha, alles was nog half nat dus heb ik evengoed alles op m'n kamer uitgehangen met de waaier er op. Beginnersongeluk zullen we maar zeggen, volgde keer ff warmer drogen dan maar. Ik ga nu nog ff proberen om er foto's op te krijgen want daar zullen jullie wel benieuwd naar zijn maar dat gaat nog niet vanzelf hier. Om half 8 vanavond gaat deze jongen de brug beklimmen. Komt wel lekker uit met m'n verbrandde voeten nu en blaren er op. Maar dat mag de pret niet drukken. Daarna nog ff een biertje happen in het Hard Rock Café hier in de buurt samen met Diederick, echt zo'n heavy metal gast dus dat wel leuk worden. Hij gaat er morgen vandoor dus ook een soort van afscheidsborrel. Ook belde Markie Vos me nog v/d week die hier 4 maanden lang de oostkust heeft leeggedronken en binnenkort naar Nieuw-Zeeland gaat. Begin maart wil hij een baantje gaan zoeken in Perth, aan de westkust. Aangezien ik na Melbourne en Tasmanië ook de westkust ga doen moet ik hem daar wel tegenkomen. Leuk leuk leuk. Niks is zeker natuurlijk, maar toch. Voor de rest voel ik me helemaal Happy de pappy. Als ik me zo blijf voelen de komende tijd dan zing ik het met gemak die 15 maandjes uit en ook al wordt het minder en uiteindelijk 1/3 van dit gevoel, dan red ik het ook wel (sorry thuisfront).

Jullie horen weer van me vanuit Melbourne, zal het iets korter houden want jullie moeten natuurlijk wél gewoon aan het werk hahaha.

Ik wil bij deze ook nog ff gebruik maken om iedereen te bedanken voor de leuke reacties, krabbels, e-mails, telefoontjes en sms-jes. Dat doet een mens echt goed en maakt het gemis toch wat minder. Dus: blijven reageren mensen!

L@ter

PS. Ma, ik zag je berichtje en wees maar niet bang, je weet toch dat ik snel kan zwemmen. Die haaien krijgen René'tje nooit van hun leven te pakken!

  • 12 Januari 2009 - 11:07

    Collegaatje Karen:

    Hey Reneetje,

    Nou, klinkt al goed allemaal! Zo te lezen zit jij daar helemaal op je stekkie!

    Ik mis je hier wel hoor, enne afgelopen vrijdag hadden we 12 bitterballen over, haha!

    Zoals ik al eerder kort en krachtig zei; Have fun!!!

    X Karen

  • 12 Januari 2009 - 11:08

    Evert :

    We hebben besloten om ook maar met ze allen dezelfde trip te gaan doen. Dit klinkt te mooi om waar te zijn!

  • 12 Januari 2009 - 13:57

    Judith:

    Ik heb hem weer gelezen!! Erg leuk, je vermaakt je wel zo te zien! Wanneer komen de foto's? Bob zit nu in de USA maar die zal je verhaal ook vast snel lezen.
    Doeiiiiiii x jude

  • 12 Januari 2009 - 15:02

    Theo:

    Lekker Gos, dit zijn pas goede berichten, lekker makkelijk ff e-mail invullen en dan gelijk zien wat je reisavonturen daar zijn, echt top!! Maar wat klinkt dat goed zeg,daar in Down Under, zijn ook heel benieuw naar de 1e foto's!!! Tot snel, ik bel je vd week ff...!Groeten Theo en Linda...!

  • 12 Januari 2009 - 15:42

    Rein:

    klinkt goed king, wel een beetje gay maar toch wel leuk, hou nog steeds van jou!

  • 12 Januari 2009 - 17:17

    Wendy Runderkamp:

    Heey René,

    wat leuk om te lezen, heel herkenbaar! Leuke mensen he, die van Australian Backpackers!

    De laatste week dat ik in Sydney was, ben ik weer gaan eten in dat tentje waar we de 1e week ook gegeten hebben. Denk dat jij dezelfde bedoelt, verdomd lekker en veel eten voor 5 euries! Kwamen we daar ook Joop weer tegen, die eet daar ook gewoon vaak in z'n eigen tijd, echt grappig! Die schnitzel daar is niet normaal zo lekker trouwens!

    Nou veel plezier verder, en ik hou je in de gaten haha. Ik hoop voor je dat de dollar nog steeds zo goed staat als dat ik wegging!

    x Wendy

  • 12 Januari 2009 - 17:39

    Jack Bond:

    lekker bezig king

  • 12 Januari 2009 - 19:05

    Kevin:

    Lekker begin Rene! Probeer niet alle 'local wildlife' op te peuzelen dude. Cheers mate!

  • 12 Januari 2009 - 19:42

    Adrie Tol:

    Hai Rene
    Je eerste reactie klinkt zeer goed zeg !
    mooi dat je al zo snel een kangaroo hebt gezien. prachtig!
    Zal mij benieuwen wanneer je je eerste haai ziet , of zal het haaievinnensoep worden ?!

  • 12 Januari 2009 - 20:33

    Syl:

    He rene!!

    Leuk he! Wij hebben ook een erg leuk weekend gehad! We hebben wel aan je gedacht maar jij hebt het ook erg leuk!

    Het is trouwens Ah-Sang!!! Bedankt dat je mijn spelfouten ook altijd verbeterd! Nou erg erg veel plezier en ik lees met erg erg veel plezier je verhalen!

    x syl

  • 13 Januari 2009 - 05:44

    Bob:

    Lekker bezig kul, ben benieuwd hoe het avontuur verder gaat.
    We houden het in de gaten.

    Veel plezier!!

  • 13 Januari 2009 - 05:49

    Je Moedertje:

    Nou Rene, hou het maar bij het zwembad hoor.
    Maandag stond in de krant, dat in Australie 2 personen zijn gebeten door een witte haai.
    Een bij de zuidoostkust en een meisje bij Tasmanie.
    Dus evengoed weer een waarschuwing van je ma.
    KIJK JE WEL UIT. xxx

  • 13 Januari 2009 - 07:37

    Tim:

    Hee René,

    Haha, computers hebben daar dezelfde kuren als hier!

    Leuk je verhaal te lezen! Veel plezier daar verder.

    Groet,
    Tim

  • 13 Januari 2009 - 14:35

    Syl:

    he rene!

    Heb je al de bridge bewandeld?! Zo leuk! Was het leuk?????

    x syl

  • 13 Januari 2009 - 15:19

    Gudy:

    Hey René!

    Mooi geschreven, prachtig verhaal. Ik kijk uit naar je volgende verslag!
    Geniet ervan!

    X Guud

  • 13 Januari 2009 - 15:26

    Rick R:

    Hé René...knul
    Dit klinkt allemaal veelbelovend...als je vakantie nou niks wordt had je toch 1 hoogtepunt!
    Dodgeball in t vliegtuig!!

  • 13 Januari 2009 - 18:23

    Nico:

    Ik ging vaak eten in een RSL (Retired Soldiers Leage) : dat is een restaurant annex casino waar je voor een prikkie (ongeveer $10-15) erg lekker kan eten. Elke stad/dorp heeft er minstens één ! Gewoon vragen aan die Aussies, die wijzen je wel de weg. Je moet alleen voor de vorm je naam op een formuliertje schrijven - ik weet het, je haat het - maar dan heb je een lekkere "three course meal". Smakelijk eten...

  • 13 Januari 2009 - 18:25

    Nico:

    En neem ook eens in the pub een "Bundy and Coke"...erg lekker, maar wel sterk. Niet teveel dus.

  • 13 Januari 2009 - 19:19

    Piet En Corrie :

    Hoí René,
    Wij volgen met heel veel leesplezier jouw reis verhalen. Heel leuk hoor en je vertelt ze ook zo lekker smeuig. Jij wordt vast journalist als je ..... later groot bent. Ik herken ook weer wat leuke plaatjes uit Sidney. Geniet er van en heel, heel veel plezier.

  • 13 Januari 2009 - 20:02

    Je Zwaag Johan:

    Mooi verhaal weer hoor . Ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt. We zijn een weekeind weggeweest zoals je weet vond wel jammer dat je er niet was maarja zo blijft het nou veel plezier verder gr Jo

  • 14 Januari 2009 - 03:13

    Rosan:

    Hey officiele mede backpacker! Haha echt zoals Wendy al zegt zo herkenbaar.. Je hebt 'The Gaff' dus ook al ontdekt met de geweldige nacho's (not) en schnitzels.. Maar ik had hetzelfde.. besefte totaal niet dat ik voor het OPERA HOUSE stond in Sydney.. Een lange vage roesweek was dat.. maar I got to admit it's getting better, it's getting better all the time!!! see ya mate

  • 14 Januari 2009 - 06:21

    Ma:

    Nou Reneetje dat was een goeie week. (Wij hebben die voor de pasen). En dat je de weg terug vond midden in de nacht, dat komt door je engelbewaarder, want die roep ik elke dag aan dat ie je wel in de gaten houdt.Ik had gister een h.p. daggie. Het is hier best stil in huis, zoals ik al zei hoor ik nu veel meer verhalen van je. Wel gezellig. Onze wasmachine kan niet wennen. Heb nog maar 3 draaien gedaan. En.....komt er ook nog een daggie zonder bier? xxx.

  • 14 Januari 2009 - 08:03

    Sharon:

    Heyy

    Inderdaad (iets minder dan) een uurtje verder.. heb ik 'm dan helemaal grondig gelezen! hihi Maar jeetjejeetje, goed begin rené'tje! Ben blij te horen(lezen) dat je Skippy al hebt ontmoet! Strakkies dus klimmen hè..? Denk dat dat ook wel weer een ervaring is om never ever meer te vergeten.. (1 van de vele uiteraard..). Mocht je Lé nog zien trouwens, moet je 'r ff een dikke zoen geven van mij:-)(wél doen!)
    Héél veel plezier strakkies en de rest van de week! Tot lezens!

    xx Sharrie


  • 14 Januari 2009 - 12:52

    Martin Binken:

    Hey rene,

    Kijk uit voor de basta sipilus in melbourne. Deze insect leeft in dat gedeelte van het land en kan zeer gevaarlijke virussen doorgeven. Ggd nederland heeft echter nog niet het advies gegeven voor een verplichte virusprik voor het afreizen naar australie. Vooral tijdens het slapen kan het beest toeslaan. Aangeraden wordt dan ook een pannetje ontlasting naast je bed te plaatsen.

  • 14 Januari 2009 - 17:17

    Nico:

    Hej king klinkt goed wat je allemaal gedaan heb.
    Niks voor jou al dat bewegen zo die eerste paar dagen.

    Muiven rules!!

  • 14 Januari 2009 - 18:29

    Hendry Ips:

    Die blonde met die blauwe ogen wil ik wel een keertje doen, wanneer komt die terug naar Nederland.

  • 14 Januari 2009 - 18:48

    Oom Theo:

    Hai Gos, hoef niet te vragen hoe het met je gaat want de beelden zeggen mij al genoeg!! Ik mis mijn zwemmaatje wel hoor op maandagavond en moet nu alle eierkoeken alleen opeten, valt niet mee hoor!! Ik vind het erg leuk om je verslag te lezen en foto's te zien. Hou je goed jongen en veel plezier daar down under.

  • 14 Januari 2009 - 18:59

    Pa:

    nou Rene, zo te lezen hoeven wij ons geen zorgen om je te maken, ik was er trouwens ook niet van uit gegaan, wist allang dat jij je tijd wel uit zou zitten. in de staats had je 0,00 euro dus dat schiet op.
    het schrijven heb je dus van ma,mooie verhalen
    groetjes pa.

  • 14 Januari 2009 - 19:32

    Anneke,[ma Rosan]:

    Hallo rene,wat had je een grote groep de eerste week.Het ziet er goed uit op de fotos,prachtig.Veel plezier en groeten,ma van rosan.

  • 14 Januari 2009 - 20:37

    Wem:

    Hé René,

    Sorry, sorry, sorry dat ik nu pas reageer... Maar ik had 2 dagen nodig om je verhaal te lezen, hahaha, hihihi. Maar dat neemt niet weg dat ik elke dag aan je denk en je erg mis, ik hoop dat dat minder wordt. Joey zegt elke avond gedag tegen je foto en wil dan de foto vasthouden en aait dan over de foto en gaf 'm zelfs een paar keer uit zichzelf een zoen! Lief hè? We vertellen dan dat je in Australië zit voor een jaar en dan zegt ie: ja! Hij gaat steeds meer woordjes zeggen, alleen ome René zegt ie nog niet, maar we hebben nog een jaar om dat te oefenen. Ik ben benieuwd hoe we ons as zondag voelen op onze eerste zondagavond 'alleen'. Pannekoeken eten zonder René. O ja, ik kwam trouwens bij Deen en ik had bijna geen chips en geen rosé en geen dipsaus en geen chocola en geen snoep en geen knackworstjes en geen saté-balletjes en geen kaasbrokjes en toen zei de vaste kassamedewerker: wat heb je weinig, je hebt helemaal geen chips enz! Waar gebeurd! Hahahaha....
    Nou, geniet van je tijd in Sydney, mooi verhaal heb je geschreven, je kan zeker de journalistiek in! En de foto's zijn ook heel mooi! Nou, hou je goed en ik laat snel weer van me horen!

    Liefs WEM

  • 15 Januari 2009 - 09:04

    Marjan Van Mechelen:

    Geweldig geschreven allemaal Rene...!!!!
    En dus heerlijk om te lezen!!!! Ben nu zelfs te laat op de sportschool deze morgen. ;-) No worries mate!!!! ha ha ha ha...
    Melbourne is ook te gek, weet je welk Hostel leuk is Cooee at Sint Kilda's beach!! Moet je echt heen gaan!! By the way....jij wilt straks helemaal niet meer terug komen maar lekker daar blijven!!! :-) ha ha ha Geniet ervan!!!

    Dikke kuss Marjan

  • 15 Januari 2009 - 16:45

    Nelly Tol:

    Hey Rene,

    Ik wist niet dat jij zo goed kon schrijven!! Vind het erg leuk om je verhalen te lezen!! Je hebt het erg naar je zin dus da's helemaal top! Ik wens je nog erg veel plezier en wacht op je volgende verhalen!!

    Vele groetjes Nel

  • 15 Januari 2009 - 16:59

    Nico Kwakman:

    Er woont al sinds 1960 een Volendammer echtpaar in Melbourne, Hein & Nel Smit (Jits). Ga eens een avondje bij hun langs, kunnen ze weer eens Volendams praten ? Telnr (0)39-7235107. Ik ben er ook een paar keer langs geweest op doorreis.
    Noem mijn naam maar en als je langs gaat, doe ze de groeten van me.

  • 15 Januari 2009 - 20:24

    Tia Maria:

    Klinkt niet slecht allemaal King! Volgens mij ga je het daar nog lang volhouden.. Hou je wel je conditie op peil? Ze gaan speciaal voor jou een 400 meter baan leggen bij de AV zieje!

  • 16 Januari 2009 - 09:50

    Jack:

    Hey Runeetje,

    Krijg zin om ook weer weg te gaan als ik al die foto's bekijk. Je vermaakt je prima zo te zien.

    Het vrijdag, dat betekent... gezelletjes. Ik eet die van jou wel op.

    Veel plezier verder!

    Groet,
    Jack

    PS zijn mijn stickers al klaar?

  • 18 Januari 2009 - 19:40

    Cor En Clazien:

    Met interesse en plezier je verslag gelezen. Geweldig!! Zie vol verwachting de volgende berichten tegemoet. Veel plezier en hartelijke groeten uit de Hein Tuypstraat.

  • 19 Januari 2009 - 12:46

    Ma:

    Jaaaa, nou wel he? zou jij zeggen, toen je de laatste weken alles mocht eten wat je lekker vond inclusief die rose vla. Maar ik bedoel dus dat jij nu je shirtjes in de droger gooit, en ik maar altijd alles aan de deur en kasten hangen moest omdat het anders zou krimpen! Wij zijn in ieder geval weer lekker aan de hutspot, zuurkool, spruitjes en hachee. Alleen ben ik bij de slager af en toe nog in de war, dat ik 3 lapjes zeg i.p.v.twee. En zondag moest ik bij Wen en Jo boffers eten, ze konden niet wennen.
    Veel plezier Rene'tje xxx

  • 19 Januari 2009 - 14:39

    Hans Zwarthoed:

    he rene ik heb net even je fotos bekeken en het ziet er allemaal leuk uit maar 1 ding viel me op en dat was dat je weer precies dezelfde shirtjes aan hebt wat je ook al aan had in brazilie

    en ik las net een bericht van je zus over dat ze in deen was geweest,haha ik heb me scheel gelache
    en maar hard lopen haha

    veel plezier verder en kijk uit voor de slangen en spinnen

  • 20 Januari 2009 - 10:07

    Margriet :

    Dag Rene

    Wat een geweldig verslag. Moest wel even pauze houden want er was veel tekst. Tijdens het lezen beleef je bijna mee wat je meemaakt. We zijn zelf ook al in veel landen geweest maar Australië staat nog op ons verlanglijstje. Door jouw verhalen is onze interesse wel gestegen.
    Heel veel plezier en ik blijf je volgen.

    Groetjes
    Margriet (nicht van je moeder)

  • 20 Januari 2009 - 12:05

    Kees Luns:

    He René, ziet er goed uit. Ik krijg zelf ook wel de kriebels om heen te gaan, misschien doe ik het wel, en zoek ik je je effe op.

    Nou ja. Spreek je snel (hoop ik)

  • 21 Januari 2009 - 18:53

    Jelle:

    Hey Reneetje,

    Ziet er allemaal goed voor je uit! Ik ben inmiddels alweer twee dagen aan het werk en vindt het best raar dat je er niet meer bent, Ik zal er even aan moeten wennen! Ik wens je het allerbeste en ik hoop je snel eens te spreken!

    Groetjes, Jelle.

  • 22 Januari 2009 - 13:40

    Elzzz:

    Hey René!!

    Geweldig dit verhaal, ik heb het met veel plezier gelezen tijdens mn saaie werkuurtjes,, ik ga met deze info even lekker wegdromen en mezelf ook op een warm strand denken.. het regent hier..bah! Anders stuur je even een beetje lekker weer naar Nederland? Ik hoop dat er gauw weer een lang verhaal komt :)

    Zoals je moeder al zegt: be careful! maar als je Finding Nemo hebt gezien, dan lukt het je wel met die gekke haaien! :D

    dikke zoen van je nichtje Els!

  • 22 Januari 2009 - 13:45

    Elz Deel 2:

    geweldig trouwens die onderschriften bij die foto's :D

  • 22 Januari 2009 - 15:16

    Henny Karman:

    Hallo René,
    Prachtig om jouw verhaal te lezen en alle reacties daarop. Je moet het wel erg naar je zin hebben. We wachten op je volgende verhaal. Vanmorgen zag ik in de krant hoe warm het was in Sidney en de rest van Australië. Hier hebben we een echte vorst- en schaatsperiode gehad. Was heel erg mooi na 12 jaar. Maar, de mensen die een hekel aan vorst en ijs hebben (behalve natuurlijk in hun longdrink), hebben nu hun zin: het regent hier al zo ongeveer de hele dag en het is koud. Lekker!!!!!!!! Geniet dus maar van de warmte daar.
    Groetjes van Tiny en Henny Karman.

  • 23 Januari 2009 - 09:32

    Judith:

    Hee Reneetje!!
    How are u??? Wordt het niet weer eens tijd voor en nieuw verhaal en foto's? We zijn zo nieuwsgierig! Leuk om je zondag nog even gesproken te hebben en lekker dat je nu in een 8 persoonskamer zit i.p.v. 16!! Morgen ga ik Bob weer van Schiphol halen, dan is hij 2 weken weggeweest dus nou kan het wel weer :-)
    Veel plezier nog daar! En hoop snel wat van je te horen.
    xx jud

  • 23 Januari 2009 - 16:39

    Ed Guyt:

    Leuk verhaal René. Veel plezier nog en denk eraan als je teveel lacht in je vuistej word je doof haha.

  • 25 Januari 2009 - 08:07

    Oom Theo:

    Gosé, waarom schrijven we niet meer op je site? Is je pen soms leeg? Anders stuur ik je er wel een paar toe als dat zo is!! Ik maar kaartjes van je site uitdelen aan iedereen, vervolgens zien we dan niks meer van je reisverslag, dat kan niet hè. Nou laat weer eens snel wat van je horen, ga nu eerst zwemmen en dan een heerlijke grote beker chocolademeld, met slagroom!! MMMMM heerlijk.

  • 26 Januari 2009 - 13:10

    Volendamse:

    Goh wat leuk! Ik kom heel toevallig (via google) op je site terecht en word helemaal enthousiast van je leuke positieve verhalen! Zo, nu maar weer eens aan het werk..
    Heel veel plezier!

  • 27 Januari 2009 - 11:08

    Jan & Bertie:

    Als we het bij kunnen houden lezen wij alles met belangstelling.

  • 28 Januari 2009 - 16:15

    Jan En Fransje Gaus:

    Hay Kanjer.
    Wat een onderneming je bent voor ons een "held"
    Je hebt in die paar weken veel ondernomen en gezien. Het lijkt ons een prachtige ervaring om dit alles te bekijken.
    Pas goed op jezelf en geniet met volle teugen van de reis en het LEVEN.
    All the best toegewenst door

    Jan en Fransje Gaus.

  • 31 Januari 2009 - 06:48

    Nico Kwakman:

    45 graden, dat is wel errug warm !! Zeker al de nodige VB's naar binnen gewerkt ??

  • 31 Januari 2009 - 13:54

    Ome Max:

    Rene,
    zo te lezen en aan de foto's te zien heb je het erg zwaar. Mocht je geestelijke ondersteuning nodig hebben, lees ik het wel op deze site en wil ik graag met je tante Wil (op jouw kosten natuurlijk) drie weken over komen om je weer op het gewenste pad te krijgen. Geniet er van knul!

  • 31 Januari 2009 - 20:50

    Frank, Syl, Jud, Bob:

    Zo Rene,

    Hier is het nog steeds gezellig, maar dat komt omdat NAC-FCVD zojuist in een 1-1 stand geeindigd.

    Groeten uit Breda!
    Van je zus, zwaag, Bob en Judith

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

René

Actief sinds 21 Sept. 2008
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 166568

Voorgaande reizen:

06 Januari 2009 - 24 April 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: