Nog een maandje.... 06-12-2008 - Reisverslag uit Volendam, Nederland van René Tol - WaarBenJij.nu Nog een maandje.... 06-12-2008 - Reisverslag uit Volendam, Nederland van René Tol - WaarBenJij.nu

Nog een maandje.... 06-12-2008

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg René

08 December 2008 | Nederland, Volendam

Oké, het is nu 6 december. Dat betekend dat ik over precies een maand(je) naar Australië vertrek. Sinds de bekendmaking eind september is de tijd toch wel redelijk snel gegaan, maar aan de andere kant duurde het ook wel weer erg lang. Snap?

Voor de beginperiode heb ik een beetje de volgende route in m'n hoofd. 8 januari landen we met een groepsvlucht in Sidney, daar worden we de eerste 5 dagen opgevangen door de reisorganisatie. Zij zullen ons (maximaal 20 man/vrouw) helpen met diverse officiële dingen die moeten gebeuren en ons wegwijs maken d.m.v. diverse excursies (o.a. Blue Mountains en een haventour met de boot). Na de 5 introductiedagen zal ik nog een paar dagen in Sidney verblijven (ik moet sowieso in dat olympische zwembad gezwommen hebben en over die brug hebben gelopen) om daarna via Canberra (hoofdstad) naar Melbourne af te reizen, daar vindt de Australian Open plaats. Via een kennis maak ik een goede kans op toegangskaarten. Als ik daar uitgekeken ben en omdat ik dan toch bijna helemaal onder in Australië zit, ga ik meteen maar naar Tasmanië. Daarna....? Waarschijnlijk eerst de westkust want de oostkust schijnt zo toeristisch en gezellig te zijn, dat ik bang ben dat ik daar niet meer weg kom.

In het jaar dat ik er voor uit trek wil ik ook graag tussendoor naar de Fiji-Eilanden en Nieuw-Zeeland (dat open ticket is al geboekt). Als ik het (hopelijk) een jaar heb uitgehouden en ik de feestdagen door heb gebracht in Sidney, wil ik daarna nog graag langs Thailand, Vietman, Cambodje en Laos. Want ja, je kunt toch beter in het voorjaar terugkomen in Nederland dan midden in de winter? Als alles volgens dit globale plan verloopt dan zal ik zo'n maandje of 15 weg zijn. En geloof me, dat is zó om!

Voor de rest ben ik er helemaal klaar voor. Alle officiële dingen zijn geregeld en van een érge liever sinterklaas heb ik gisteren mijn backpack gehad met de belangrijkste inhoud. Van een minder lieve sinterklaas kreeg ik gister een geel bonnetje met mijn adresgegevens er op en een bedrag van 90,00 euro. Fucking gordel ook..... Maarja, laat mij de schatkist maar spekken met de recessie die voor de deur staat. Graag gedaan! En die 90,00 euro'tjes hoef ik nu ook niet mee te nemen naar Australië, heb ik alleen weer meer ruimte in de portemonnee.

Nou dit was het wel zo'n beetje. Ik ben blij dat het zo dicht bij komt want ik voel me al ruim 2 maanden als een kind voor sinterklaasavond (pittug hyper dus). En volgende week alvast m'n afscheidsfeestje van m'n vriendjes, wat zouden ze toch voor me in petto hebbben? En ohja, hou de Nivo rond de kerst ook maar goed in de gaten!

PS. Wil je via mail of zelfs SMS op de hoogte worden gehouden? Vul dan hier links je gegevens in. Als ik een nieuw bericht heb geplaatst dan ontvang je meteen een mail / SMS.

  • 09 December 2008 - 17:18

    Job:

    Tol, respect dat je gaat, veel plezier met de ongetwijfeld vetste tijd van je leven tot dan toe! (hoewel kerremus ook in de buurt komt).

  • 15 December 2008 - 05:16

    Mark:

    Hey Rene,

    Heb je er al een beetje zin in? Jij gaat hier zeker een mooie tijd krijgen, geloof mij maar. De oostkust is zeker alleen maar feest. Dus het is verstandig dat je eerst de westkust doet haha. Ik zou zeggen veel plezier en misschien zie ik je nog.

    See Ya Later...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Volendam

René

Actief sinds 21 Sept. 2008
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 166578

Voorgaande reizen:

06 Januari 2009 - 24 April 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: